گراندد- تئوری- توسعه-تعالی-فرتاک

گراندد- تئوری- توسعه-تعالی-فرتاک

نهادینه سازی تربیت دینی در گستره جامعه ایران اسلامی، از یک سو امری حیاتی و از سوی دیگر کاری بس دشوار است. به همین دلیل گام برداشتن در این مسیر جز به فضل و عنایت الهی و مدد اولیای دین میسر نخواهد شد و در این راه سرلوحه حرکتمان روایت شریف نبوی است که فرمودند: «مَن اَصبَحَ و لا یَهتَمَّ بِامُورِ المُسلمینَ فَلَیسَ بِمُسلِمٍ» و بی تردید تربیت نسل آینده یکی از مواردی است که توجه به آن ضامن حفظ فرهنگ این مرز و بوم خواهد بود.

به همین منظور از تاریخ 1393/08/01 پروژه پژوهشی ایماوا (الگوی یک مدرسه ایرانی و اسلامی) با هدف رصد تجربیات موفق آموزشی و تربیتی مدارس مطرح کشور آغاز شد که در فاز اول وضع موجود مدارس موفق مستندسازی شد. در گام های بعد مستندات و نکات بدست آمده بیش از 500 مصاحبه صورت گرفته از از مدیران، معاونین، معلمین و اولیاء دانش آموزان در سطح کشور تحلیل و مقوله بندی شد تا عناوین خروجی های محتمل مشخص شود.

در این مسیر ورودی های فرایند، اطلاعات ، آمار و همچنین سخنان ارزشمند مدیران و کارکنان مدارس و همچنین نظرات پیشکسوتان و متخصصین امر میباشد که پس از جمع آوری و دسته بندی توسط پژوهشگران و تحلیل گران مرکز، با بهره گیری از منابع مکتوب داخلی و خارجی و استفاده از مقالات و پژوهش های مرتبط غنی سازی می گردد. این مطالب دسته بندی شده توسط کارشناسان مجرب پروژه مورد ارزیابی و تحلیل قرار گرفته و نتایج آن در قالب خروجی های کاربردی در قالب کتاب، کتابچه، جزوه، بروشور، پوستر، محصولات صمعی و بصری با بهره گیری از آخرین تکنولوژی تدوین و صفحه آرایی با ظاهری زیبا و متناسب با الگوی طراحی شده آماده ارسال به مدارس و مراکز اموزشی گردید.